2,24
kilometra je dĺžka nového tunela Prešov, ktorý sa konečne začal raziť.
Reálne sa podľa NDS práce začali 31. júla. Prvých desať metrov tunela z oboch strán už padlo. Diaľničiari tvrdia, že plánované je vyraziť 14 metrov denne.
Tunel Prešov bude súčasťou diaľnice D1 - konkrétne meškajúceho a dlho omieľaného prešovského obchvatu.
Kus diaľnice bude dlhý 8 kilometrov a stavba má byť hotová v roku 2021.
Stavajú ho (v združení) Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia. Za sumu 356 miliónov.
Obchvat bol však predtým kritizovaný ako predražený, a tak rezort dopravy sľúbil vyjednať "zľavu". Po prieťahoch a zmenách vo vedení NDS aj na ministerstve napokon vyjednal len 15 miliónov dole.
Diaľničiari koncom roka vypísali súťaž aj na I. etapu severného obchvatu mesta, ktorý by mal byť súčasťou cesty R4.
Predpokladaná hodnota zákazky je skoro 170 miliónov.
A prečo je to celé problém? V Prešove sú zápchy ako v New Yorku, keďže ide o hlavný ťah krajiny a v meste sa bez ochvatu vytvárajú lieviky.